BESZÁMOLÓ
2024. április 24.
A színek, formák érzékelésének, felismerésének, azonosításának és reprodukálásának készségét fejlesztettük az anyukákkal közösen a gyerekeknél azzal, hogy a foglalkozáson a babák kipróbálgatták a rajztechnikákat, a festői technikákat, a montázs formákat, közösen használva a festészeti alapeszközöket, ecsetet, kontúrceruzát, grafit ceruzát, tust például.
A képzőművészeti kifejezésformák mind a kétdimenziós, mind a háromdimenziós alakzatok felismerésében, a színek mellett az árnyalatok azonosításában, a tárgyak, eszközök, emberek jellegzetes alakjainak, ábrázolható külső tulajdonságainak megismerésében segítenek, s egyúttal a memoriter funkciókat, a vizuális látásmód kialakulását is segítik.
A megjegyzett, jellegzetes formák, stílusjegyek a világ dolgainak, történéseinek kódolás és dekódolását teszik lehetővé később. Az együtt töltött idő, annak kompetenciafejlesztő ereje mellett, az élményszint miatt is nagyon fontos volt, hiszen az itt jelenlévő anyukák és gyermekeik kommunaszerűen, kellemes hangulatban és egymást biztatva ösztönözték a kicsiket az első alkotások elkészítésére.